بیوگرافی جاد ترامپ | نابغه اسنوکر دنیا

بیوگرافی جاد ترامپ

بیوگرافی جاد ترامپ به شما کمک میکند تا با نابغه انگلیسی اسنوکر جهان بیشتر آشنا شوید و بیشتر در مورد زندگی شخصی، مربی های اسنوکر و افتخارات آن مطلع شوید. Judd Trump یکی از اسنوکربازان مطرح انگلیسی است که افتخارات بسیار زیادی دارد و با توجه به سبک بازی که دارد، طرفداران بسیار زیادی از سراسر دنیا و به خصوص ایران دارد؛ به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این پست در مورد بیوگرافی جاد ترامپ صحبت کنیم و اگر بیلیارد باز هستید یا به این ورزش علاقه دارید، توصیه می کنم این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید؛

بیوگرافی جاد ترامپ

جاد ترامپ انگلیسی، خود را به عنوان یک بازینکن برجسته اسنوکر مطرح کرده است و 11 امین بازیکنی بود که در سال 2019 میلادی حداقل یک بار در هر یک از مسابقات تریپل کروان قهرمانی به دست آورده است. جالب است بدانید که ترامپ در سال 2005 و در سن 16 سالگی برای اولین بار وارد لیست بازیکنان حرفه ای اسنوکر دنیا شد و از آن زمان تا به امروز توانسته عنوانین بسیار زیادی را کسب کند که در این بین می توان به کسب بیش از 15 عنوان رنکینگی در سطح جهانی و مسابقات مسترز اشاره کرد.


پیشنهاد مطالعه : آموزش مقدماتی اسنوکر


سال 2019 بود که جاد ترامپ با شکست جان هیگینز با نتیجه 18 به 9، برای نخستین بار به عنوان قهرمانی رسید و به آرزوی بزرگ خود جامه عمل پوشاند. آن زمان بود که او تریپل کروان را تکمیل کرد و در همان سال میلادی به قهرمانی مسترز هم دست یافت و در سال 2011 نیز به عنوان نفر اول انگلستان، UK Championship را با قهرمانی پشت سر گذاشت و به اولین بازیکنی تبدیل شد که در یک فصل بیش از 1 میلیون پوند جایزه دریافت کرده است!

او در ادامه و در سال 2019 توانست به نخستین بازیکنی تبدیل شود که در طول یک فصل توانسته 6 عنوان مسابقات رنکینگی را کسب کند و همین طور به جوان ترین بازیکنی تبدیل شد که 700 بریک بیشتر از 100 امتیاز را به ثبت رسانده اند که این آمار فوق العاده است!

شروع ماجراجویی ترامپ در اسنوکر

از همان دوران کودکی بود که پتانسیل جاد در بازی بیلیارد مشخص بود، چرا که او با همان سن کم توانسته بود عنوان بزرگی در سطح ملی به دست آورد که از میان آن ها می توان به عنوانین قهرمانی زیر 13 سال، 15 سال و 18 سال اشاره کرد. حضور در نیمه نهایی زیر 19 سال اروپا و زیر تورنومنت قهرمانی دنیای زیر 21 سال اوج هنرنمایی این پسر جوان در آن زمان به حساب می آمد و نشان می داد که جاد می تواند در سال های آتی، در بین حرفه های دنیای اسنوکر نیز به افتخار آفرینی های خود ادامه دهد.

سال 2004 بود که در یک تورنومنت زیر 16 سال شرکت کرد و تبدیل به جوان ترین بازیکنی شد که بریک ماکسیمم 147 را ثبت کرده است! پس از ورود به جمع حرفه ای ها، به جوان ترین بازیکنی تبدیل شد که برای مسابقات ربته بندی مسابقات ولز اوپن سال 2006 واجد شرایط بود و سال بعد او به سومین بازیکن 17 ساله تاریخ تبدیل شده که شرایط حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد.

اوج گیری جاد ترامپ در لیگ حرفه ای ها

در سال 2008 میلادی بود که جاد با حضور در نیمه نهایی مسابقات World Grand Prix و همین طور پیروزی در Paul Hunter Classic 2010 آلمان، موفقیت های ابتدایی خود را کسب کرد ولی اوج موفقیت های ترامپ در آن سال ها، زمانی رقم خورد که در سال 2011، مارک سلبی را در مسابقات اوپن کشور چین با نتیجه 10 بر 8 شکست داد و نخستین عنوان رنکینگی خود را کسب کرد.

او موفق شده بود به اولین عنوان تریپل کروان خود را در مسابقات UK Championship دست پیدا کند و پیروزی مهم دیگری در مسابقات International Championship سال 2012 موجب شد که او جزو 10 بازیکن برتر تاریخ اسنوکر دنیا قرار بگیرد و برای نخستین بار توانست به جایگاه نفر اول اسنوکر جهان دست پیدا کند.


حتما برایتان جالب است : بیوگرافی رونی سالیوان


ترامپ که یکی از ستاره های دنیای اسنوکر لقب گرفته بود، همچنان با شرکت در مسابقات معتبر و کسب عنوان، در مسیر قوی کردن رزومه حرفه ای خود حرکت می کرد که در این بین می توان به مسابقات اوپن گلدفیلدز استرالیا در سال 2014، اوپن چین در سال 2016، Players Championship سال 2017 و قهرمانی های پی در پی در مسابقات مسترز اروپا در سال های 2016 و 2017 اشاره کرد که اوج کار این اسنوکرباز نابغه انگلیسی بود.

در سال 2016 میلادی، او به نخستین بازیکنی تبدیل شد که توانست در سه دوره مجزا، قهرمان Championship League را تجربه کند! در این بین اما مسابقات تریپل کروان تبدیل به تورنومنتی شده بود که جاد نمی توانست به تعداد قهرمانی های خود اضافه کند و همین امور موجب شده بود تا عنوان مسترز و قهرمانی جهان دور از دسترس جاد ترامپ افسانه ای باشد! در ادامه این روند و در فینال UK Championship سال 2014، او با اختلاف کمی قهرمانی را به رونی سالیوان واگذار کرد و دوم شد.

ادامه روند قهرمانی های ترامپ در اسنوکر

فصل 2018/19 بهترین فصل دوران حرفه‌ ای ترامپ به حساب می آید که در بیوگرافی جاد ترامپ هم باید به این موضوع اشاره کرد، چرا که جاد به شکل تمام وقت توسط برادرش جک کوچ می شد و نخستین عنوان فصل را برای جاد در مسابقات آزاد ایرلند شمالی Northern Ireland Open به همراه داشت، چرا که او در فینال با نتیجه 9 به 7 رونی اسالیوان را از پیش روی برداشت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در ادامه، نخستین قهرمانی او در مسابقات Masters در کاخ الکساندرا نیز از راه رسید، جایی که او مجددا رونی سالیوان را این بار مقتدارنه و با نتیجه 10 بر 4 شکست داد و جایزه 200 هزار پوندی این مسابقات را برنده شد. (آموزش مقدماتی اسنوکر را همین الان اینجا یاد بگیرید)

زندگینامه جاد ترامپ

ماه بعدی، جام دیگری در World Grand Prix به کلکسیون جام های او اضافه شد، ولی در تئاتر کروسیبل در شفیلد بود که فصل او به اوج خود رسید، چرا که او انتقام شکست 9 سال پیش در فینال مقابل جان هیگینز را گرفت تا به عنوان قهرمانی جهان دست پیدا کند. جالب است بدانید که آن یک فینال ماندگار در تاریخ اسنوکر بود، چرا که در این فینال، 11 سنچری که 7 تای آن برای ترامپ بود ثبت شده بود و رکورد جدید برای تعداد سنچری در مسابقه قهرمان جهان ثبت شده بود!

در فصل بعد، ترامپ در سال 2019 توانست بعد از پیروزی در مسابقات International Championship، به صدر جدول رده‌ بندی جهانی باز گردد. در طول کمپین سال 21-2020، او 5 عنوان رنکینگی دیگر را به رزومه رو به رشد خود افزود، از جمله دفاع موفقیت‌ آمیز از جام‌ های Northern Ireland Open ،World Grand Prix English Open ،German Masters و Gibraltar Open است.

افتخارات Judd Trump در فصول اخیر

در ادامه بررسی بیوگرافی جاد ترامپ به سال های دور از قهرمانی های پی در پی می رسیم! ترامپ فصل نا امیدکننده‌ ای را آغاز کرد و شاهد خروج‌ های زود هنگام زیادی از مسابقات مختلف بود. او در مرحله یک چهارم نهایی مسترز هنگ کنگ 2022 و مسترز اروپا 2022 بازی کرد و فینالیست قهرمان قهرمانان 2022 بود، اگرچه نتوانست از عنوان خود دفاع کند و نتیجه را 10 بر 6 به رونی اوسالیوان واگذار کرد.


توصیه سردبیر : آموزش بازی بیلیارد پاکت


در طول فینال مسابقات، ترامپ هفتمین شکست حداکثری خود را انجام داد، سپس در کمتر از یک ماه هشتمین شکست خود را در دور دوم مسابقات آزاد اسکاتلند 2022 در مقابل میچل مان تکمیل کرد. او از این رویداد در مرحله یک چهارم نهایی خارج شد، با این حال، باخت 5 به 4 به Thepchaiya Un-Nooh که بازی بر سر یک توپ سیاه بود نیز ناامید کننده بود.

در ادامه نتایج او در رویداد بعدی ملل خانگی، مسابقات آزاد انگلیس، یکسان بود، که 5 بر 1 توسط لوکا برسل شکست خورد. نیمه دوم فصل برای ترامپ بسیار بهتر آغاز شد، زیرا او دومین عنوان مسترز خود را در نسخه 2023 این رویداد به دست آورد و مارک ویلیامز را با نتیجه 10 بر 8 شکست داد.

در رویداد بعدی، جایزه بزرگ جهانی 2023، او در فینال 10 به 9 از مارک آلن شکست خورد. او فینالیست لیگ قهرمانی 2023 نیز بود و در آنجا توسط جان هیگینز مدافع عنوان قهرمانی 3 بر 1 شکست خورد و در تورنمنت بعدی، مسابقات قهرمانی جهان شش قرمز 2023، ترامپ بعد از باخت 6 بر 5 در مقابل حسین وفایی به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. فصل او با خروج از مسابقات قهرمانی جهانی 2023 در دور اول، با شکست 10 بر 6 توسط آنتونی مک گیل به پایان رسید.

عناوین رویداد WST RANKING

  • 2021/22 : مسترز ترکیه
  • 2020/21 : اوپن انگلیس، اوپن ایرلند شمالی، جایزه بزرگ جهانی، مسترز آلمان، اوپن جبل الطارق
  • 2019/20 : قهرمانی بین‌المللی، آزاد جهانی، اوپن ایرلند شمالی، مسترز آلمان، قهرمانی بازیکنان، آزاد جبل الطارق
  • 2018/19 : آزاد ایرلند شمالی، جایزه بزرگ جهان، قهرمانی جهان
  • 2017/18 : مسترز اروپا
  • 2016/17 : مسترز اروپا، قهرمانی بازیکنان
  • 2015/16 : اوپن چین
  • 2014/15 : اوپن گلدفیلدز استرالیا
  • 2012/13 : قهرمانی بین المللی
  • 2011/12 : قهرمانی انگلستان
  • 2010/11 : اوپن چین

عناوین رویداد MINOR-RANKING WST

  • 2012/13 : اوپن بلغارستان
  • 2011/12 : PTC2، آنتورپ اوپن
  • 2010/11 : پل هانتر کلاسیک

عناوین رویدادهای غیررتبه‌ ای حرفه‌ ای

  • 2022/23 : مسترز
  • 2021/22 : قهرمان قهرمانان
  • 2018/19 : مسترز
  • 2015/16 : لیگ قهرمانان
  • 2014/15 : جایزه بزرگ جهانی
  • 2013/14 : لیگ قهرمانان
  • 2008/09 : مسابقات مقدماتی مسترز، لیگ قهرمانی

در این مطلب همان طور که قول داده بودیم، بیوگرافی جاد ترامپ را از همان ابتدا تا به امروز تقدیم حضورتان کردیم.

همچنین اگر دوست دارید در مورد استیو دیویس {پدر اسنوکر مدرن} هم بدانید، همین الان روی این لینک کلیک کنید.

اگر همچنان در مورد جاد ترامپ، سایر بازیکنان اسنوکر خارجی و داخلی و یا آموزش بازی اسنوکر و پاکت بیلیارد سوال یا ابهامی دارید، در بخش دیدگاه ها بنویسید تا پاسخ دهیم؛

نویسنده: احسان رباط جزی (مدیر تولید محتوا)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *