مرتضی ترابی در مسابقات اسنوکر کیو اسکول تایلند

مرتضی ترابی در مسابقات اسنوکر کیواسکول

مسابقات q school از درجه اهمیت زیادی برخوردار است و از آنجایی که مرتضی ترابی در مسابقات اسنوکر کیو اسکول توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد، در این مطلب قصد داریم در مورد مسابقات کیو اسکول و عملکرد بازیکنان ایرانی حاضر در این تورتومنت صحبت کنیم، پس با آکادمی بیلیارد کچ همراه بمانید.

مرتضی ترابی در مسابقات اسنوکر کیو اسکول

مسابقات اسنوکر کیو اسکول 2022 برای اولین بار در آسیا و به میزبانی کشور تایلند برگزار شد و نفرات برتر این مسابقات جواز حضور در تور اسنوکر حرفه ای ها را کسب کردند. جالب است بدانید که تا پیش از این، مسابقات موسوم به Qschool فقط در بریتانیا برگزار میشد.

توضیحات کوتاه در مورد بازی های کیو اسکول

تمامی بازیکن هایی که رویای حرفه ای شدن و ورود به مسابقات برتر دنیای اسنوکر در سطح بین المللی و جهانی را در سر دارند، با ورود به مسابقات کیو اسکول، شانس خود را برای دریافت بلیط حضور در این مسابقات امتحان می کنند.

اما این مسابقات برای ما ایرانی ها رنگ و بوی دیگری داشت، چرا که برای اولین بار در آسیا برگزار می شود و به همین دلیل، بازیکنان مطرح ایرانی نیز می توانستند شانس خود را برای ورود به تور حرفه ای ها امتحان کنند و به همین خاطر بود که کشور ایران نیز در این مسابقات نماینده داشت.

نکته جالب توجه اینجاست که بازیکنان به منظور ورود به مسابقات پلی آف، هزینه ثابتی را می پردازند و هیچ جایزه ای برای این مسابقات در نظر گرفته نشده است و در واقع جایزه و انگیزه اصلی بازیکنانی که در این مسابقات شرکت می کنند، راهیابی به تور جهانی اسنوکر به مدت 2 سال است که جاده آن از مسابقات Q School می گذرد.

این مسابقات در سال های گوناگون و با تعداد رویدادها مختلفی برگزار می شود؛ بعضی مواقع دو رویداد و بعضی مواقع دیگر سه رویداد که هر رویداد در 4 بخش انجام می شود و هر بخش 6 راند دارد و برنده‌ راند ششم مجوز حضور در تور اصلی را دریافت خواهد کرد.

بازیکنان به شکل تصادفی در 4 بخش قرار می گیرند و هر بخش در سیستم حذفی با برنده‌ بخش دیگر بازی می کند که کارتِ تور 2 سال بعد را کسب کند. نکته دیگر این که کل مسابقات به صورت Best of Seven انجام می شود.

بررسی عملکرد ترابی؛ نماینده شایسته کشورمان

مرتضی ترابی در مسابقات اسنوکر کیو اسکول تایلند 2022 به همراه چند نماینده از ایران در این مسابقات شرکت کرد و تا مرحله 16 نفر پایانی پیش رفت.

وی بعد از پیروزی بر نمایندگان کشور مغولستان، به مصاف دچاوات پوم جائنگ، بازیکن مطرح تایلندی که سابقه حضور در تور حرفه ای ها را دارد رفت و نتیجه را به این بازیکن باتجربه واگذار کرد.

به گفته صاحب نظران ایرانی عملکرد وی در بین نمایندگان ایرانی مناسب بود.

از نکات جالب توجه در حاشیه مسابقات کیواسکول تایلند این بود که گزارشگر ویژه تایلندی در حین گزارش های خود، لقب مارک سلبی ایرانی را به مرتضی ترابی داد.

در توضیح آن سبک بازی، ضربات سیفتی، صبوری، جنگجو بودن و حتی وضعیت ظاهری مرتضی ترابی را شبیه به مارک سلبی میدانست.

در پایان این مسابقات محمد آسف و اسجد اقبال از پاکستان، یک بازیکن هندی که در مرحله 1/8 نهایی از سد احسان حیدری نژاد دیگر بازیکن ایرانی گدشته بود و دچاوات پوم جائنگ از تایلند با فینالیست شدن، تور کارت 2 ساله حرفه ای های اسنوکر را به دست آوردند.

در پایان اگر به دنبال آموزش مقدماتی اسنوکر هستید، این مطلب می تواند بهترین راهنمای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *